Аналіз теплового стану різних модифікацій рудникового тягового двигуна постійного струму типу ДТН-45/27

Автор(и)

  • Віктор Петрович Шайда Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", https://orcid.org/0000-0002-4281-5545
  • Олена Юріївна Юр’єва Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", https://orcid.org/0000-0002-4156-8087
  • Сергій Євгенович Дзеніс Спеціальне конструкторське бюро ПАТ «Електромашина»,

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

рудниковий контактний електровоз, тяговий двигун постійного струму, годинна потужність, система вентиляції, тепловий стан, перевищення температури

Анотація

Проведено дослідження можливостей підвищення годинної потужності тягових двигунів постійного струму типу ДТН-45/27. Встановлено, що основним обмежувачем підвищення потужності є тепловий стан двигуна. Шляхом фізичного моделювання виконано оцінку теплового стану різних модифікацій двигуна. Визначено тупикові напрямки модифікації двигуна, визначено шляхи подальших досліджень

Посилання

Mine locomotion. Режим доступу : http://www.infomine.com/library/publications/docs/InternationalMining/Moore2012k.pdf. – Дата звертання : 17 вересня 2017.

Дебелый В. Л. Основные направления развития шахтного локомотивного транспорта / В. Л. Дебелый, Л. Л. Дебелый, С. А. Мельник // Уголь Украины. – № 6. – 2006. – С. 30–31.

Бутт Ю. Ф. Шахтный подземный транспорт: справочное издание: в 2-х т. / Ю. Ф. Бутт, В. Б. Грядущий, В. Л. Дебелый [и др.]. Под общ. ред. Б. А. Грядущего. – Т. 1. – Донецк: «ВИК», 2009. – 481 с.

Гузов Э. С. Розробка безсенсорного способу захисту тягових електричних двигунів рудничних електровозів від перегріву / Э. С. Гузов, И. О. Синчук, В. О. Черная, Л. Н. Сменова // Вісник НТУ «ХПІ». – 2015. – № 12 (1121). – С. 204–208.

Синчук И. О. К вопросу выбора типа и системы управления тяговым электроприводом рудничных электровозов / И. О. Си-нчук, К. П. Ляпота, Э. С. Гузов, О. Е. Мельник // Електротехні-чні і енергозберегаючі системи. – Вип. 1/2007 (1). – 2007. – С. 27–31.

Шайда В. П. Анализ путей модернизации тягового двигателя постоянного тока ДТН-45/27, предназначенного для привода рудничного контактного электровоза / В. П. Шайда, Е. Ю. Юрьева, Д. А. Гринь // Вісник НТУ «ХПІ». Серія Про-блеми удосконалення електричних машин і апаратів. – 2016. – №32(1204). – С. 53–57.

Синчук О. Н. Синергетический тяговый асинхронный электротехнический привод для контактно-аккумуляторного двухосно-го электровоза / О. Н. Синчук, Д. А. Шокарев, Е. И. Скапа, Э. С. Гузов, Ф. И. Караманец // Електротехнічні і енергозберегаючі системи. – 2011. – Вип. 4/2011 (16). –С. 65– 68.

Офіційний сайт ВАТ «Электротехника Новые Технологии». Режим доступу : https://ukrainemotors.com.ua/projects/elektro-transport/ventilnii-tyagovii-e-1. Дата звертання : 17 вересня 2017.

Синчук О. Н. Вопросы повышения надежности системы мониторинга температурных режимов тяговых электрических двигателей рудничных электровозов / О. Н. Синчук, Э. С. Гузов, И. О. Синчук, Д. О. Кальмус, В. О. Чорная // Вісник Кременчу-цького національного університету імені Михайла Остроград-ського. – Вип. 4/2014 (87). – 2014. – С. 44–50.

Polnik B. Effective Control of a Battery Supplied Mine Locomotive Unit / B. Polnik, Z. Budzynski, B. Miedzinski // Elektronika ir elektrotechnika. – 2014. – VOL. 20. – no. 3 – P. 39–43. – doi: http://dx.doi.org/10.5755/j01.eee.20.3.3319.

Офіційний сайт Clayton Equipment Ltd. Режим доступу : http://claytonequipment.co.uk/2014/12/17/product-development. Дата звертання : 17 вересня 2017.

Офіційний сайт ZIBO GOD ROCK MINING MACHINERY CO., LTD. Режим доступу : http://www.rockloaders.com/products.asp. Дата звертання : 17 вересня 2017.

Карпухин А. П. Энергоэффективность шахтных и карьерных электровозов / А. П. Карпухин, И. В. Андросов, В. Э. Демин, В. П. Степаненко // VII Международная студенческая электронная научная конференция «СТУДЕНЧЕСКИЙ НАУЧНЫЙ ФОРУМ 2015». – Режим доступу: https://www.scienceforum.ru/2015/833/10020

Barna G. Simulation model of a series DC motor for traction rail vehicles / G. Barna // 2016 21st International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics (MMAR), Miedzyz-droje. – 2016. – P. 531–536. – doi: 10.1109/MMAR.2016.7575192

Devarajan М. Implementation of Single and double stage control of DC traction motor using matlab / M. Devarajan // International Journal of Mechatronics, Electrical and Computer Technology. – 2014. – Vol. 4(13). – P. 1404–1415.

Черная В. О. К вопросу анализа повреждений тяговых двигателей шахтных электровозов / В. О. Черная // Молодь: наука та інновації. Перша всеукраїнська науково-технічна конференція студентів, аспірантів та молодих вчених. – Дніпропетровськ : ВНЗ «НГУ». – 2013. – С. 421–422.

Сінчук О. М. До питання комплексності контролю параметрів функціонування електромеханічних систем шахтних електровозів / О. М. Сінчук, Е. С. Гузов, І. О. Сінчук, В. О. Чорна // Еле-ктрифікація транспорту. – 2015. – № 9. – С. 94–101.

Синчук И. О. Исследования тепловых режимов тяговых электрических двигателей рудничных контактных электровозов / И. О. Синчук, В. О. Черная // Проблеми енергоресурсозбереження в електротехнічних системах. Наука, освіта і практика. – Кре-менчук : КрНУ, 2014. – Вип. 1/2014 (2). С. 98–100.

Черная В. О. Оценка температурных режимов тяговых электрических двигателей рудничных электровозов посредством использования корреляционной теории случайных функций / В. О. Черная, А. В. Омельченко // Електромеханічні і енергозбері-гаючі системи. – 2015. – Випуск 4/2015 (32). – С. 82–88.

Некрасов А. В. Контроль температурних режимів та охолодження тягових двигунів електротехнічних комплексів в процесі експлуатації / А. В. Некрасов, В. О. Чорна, Є. М. Кас'янов // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Механіко- технологічні системи та комплекси. – Харків : НТУ «ХПІ», 2016, № 50(1222), p. 122–126.

Черная В. О. Разработка усовершенствованной конструкции тяговых двигателей постоянного тока для шахтных контактных электровозов / В.О. Черная // Техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. – 2016. – вип. 29. – С. 287–292.

Новый стандарт // Evolution. – 21 Декабрь 2010. – Режим досту-пу : http://evolution.skf.com/ru/новый-стандарт/

Гринь Д. О. Дослідження можливості підвищення годинної потужності тягового двигуна постійного струму ДТН-45/27 / Д. О. Гринь, В. П. Шайда // Матер. 11-ї університетської наук.-прак. студентська конф. магістрантів НТУ "ХПІ", 18-21 квітня 2017 р. – Харків : НТУ "ХПІ", 2017. – Ч. 2. – С. 16–17.

Матющенко А. В. Анализ теплового состояния тягового вентильного двигателя с постоянными магнитами для шахтного электровоза / А. В. Матющенко // Електротехніка і Електромехані-ка. – 2016. – №6. – С. 15–18. – doi: 10.20998/2074-272X.2016.6.03.

Tsarafidy Raminosoa. Test Results for a High Temperature Non-Permanent Magnet Traction Motor / Tsarafidy Raminosoa, Ayman El-Refaie, David Torrey, Kevin Grace, Di Pan, Stefan Grubic, Karthik Bodla, Kum-Kang Huh // Industry Applications IEEE Transac-tions. – 2017. – Vol. 53. – no. 4. – P. 3496-3504. – DOI 10.1109/TIA.2017.2687870.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-30

Як цитувати

Шайда, В. П., Юр’єва, О. Ю., & Дзеніс, С. Є. (2017). Аналіз теплового стану різних модифікацій рудникового тягового двигуна постійного струму типу ДТН-45/27. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Проблеми удосконалювання електричних машин I апаратiв. Теорiя I практика, (34 (1256), 42–50. https://doi.org/10.20998/%x

Номер

Розділ

Електричні машини