Сучасна лабораторія – сучасна освіта: докорінне переобладнання навчальної лабораторії кафедри «Електричні апарати» НТУ «ХПІ»

Автор(и)

  • Борис Володимирович Клименко Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Україна https://orcid.org/0000-0001-7860-4937
  • Олександр Олександрович Чепелюк Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4522-9821
  • Михайло Гаррійович Пантелят Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», https://orcid.org/0000-0002-1357-2134

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-3944.2019.1.13

Ключові слова:

ВНЗ України, навчальний процес, навчальна лабораторія, докорінне переобладнання, грант, спонсорська допомога, лабораторна робота, мобільний стенд

Анотація

Відзначена нагальна необхідність докорінної модернізації навчальних лабораторій електротехнічних кафедр вищих навчальних закладів України з метою підвищення якості навчального процесу до рівня, що відповідає сучасним світовим вимогам. Окреслено основні шляхи розв’язання вказаного завдання – це залучення грантів від європейських фондів, які сприяють розвитку освіти та досліджень, а також спонсорська допомога виробничих і комерційних підприємств України. На досвіді кафедри «Електричні апарати» Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» проілюстровано можливості та шляхи отримання підтримки за вказаними напрямками. Детально описано умови, процедура та етапи отримання у 2016 р. гранту Фонду Александра фон Гумбольдта (Німеччина) на суму 20 тисяч Євро для придбання обладнання для кафедри. Наведено частковий перелік основного обладнання, придбаного за рахунок коштів гранту (сучасні електричні апарати виробництва провідних європейських компаній, сучасна вимірювальна техніка, один з перших в НТУ «ХПІ» 3D принтер, а також сучасна комп’ютерна, мікропроцесорна та мультимедійна техніка). наведено також частковий перелік обладнання та апаратури отриманих у вигляді спонсорської допомоги від низки електротехнічних компаній України, з якими кафедра співпрацює. Детально представлена запропонована та вже значною мірою реалізована концепція переобладнання навчальної лабораторії кафедри з застосуванням мобільних лабораторних стендів, у процес розробки та виготовлення яких безпосередньо були залучені студенти під час виконання ними дипломних робіт бакалавра та магістра. На цей час розроблено понад 15 нових лабораторних робіт, цей процес буде тривати й надалі. Уся наведена у статті інформація супроводжується відповідним ілюстративним матеріалом. Більш детальний опис деяких розроблених і впроваджених у навчальний процес лабораторних робіт наведено у наступних статтях цього збірника наукових праць. З метою подальшого підвищення якості навчального процесу до світового рівня, колективом кафедри готуються заявки на фінансову підтримку за іншими програмами міжнародного співробітництва, а також продовжується плідна співпраця з низкою українських електротехнічних компаній.

Посилання

Pantelyat M.G., Klymenko B.V. An equipment subsidy from the Alexander von Humboldt Foundation provided by the Federal Foreign Office of Germany – a great contribution to the advancement of science and learning and to international cooperation // Proceedings of the International Scientific Conference Humboldt-Kolleg “Limits of Knowledge”. – June 2017, Cracow, Poland. – P. 276-285.

Alexander von Humboldt-Stiftung. Available at: www.avh.de

https://www.acko.ua

https://enext.ua/uk/

http://moeller.kiev.ua/

https://new.abb.ua/

https://www.flexel.com.ua/ru-ua/

http://www.abm-amper.com

http://web.kpi.kharkov.ua/siema/index/

http://eie.khpi.edu.ua/

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-26

Як цитувати

Клименко, Б. В., Чепелюк, О. О., & Пантелят, М. Г. (2019). Сучасна лабораторія – сучасна освіта: докорінне переобладнання навчальної лабораторії кафедри «Електричні апарати» НТУ «ХПІ». Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Проблеми удосконалювання електричних машин I апаратiв. Теорiя I практика, (1), 76–86. https://doi.org/10.20998/2079-3944.2019.1.13

Номер

Розділ

Інформація, гіпотези, думки