Модернізація системи керування дизель-генераторними установками потужністю 1200 кВт

Автор(и)

  • Юрій Степанович Грищук Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Україна https://orcid.org/0000-0001-7427-5419
  • Вячеслав Михайлович Лещенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Михайло Гаррійович Пантелят Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-1357-2134
  • Алан Казбекович Єлоєв Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Станіслав Васильович Синяговський Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-3944.2019.2.09

Ключові слова:

дизель-генераторна установка, автоматизована система контролю параметрів і керування, мікроконтролер

Анотація

Розглянуті питання модернізації системи керування дизель-генераторними установками, які мають високу потужність при невисокій вартості палива, високу безпечність, надійність та призначені для використання в якості основного, або резервного джерела живлення. Відзначена актуальність завдання, вирішення якого на сучасному рівні потребує проектування модернізації з достатньо широким, системним використанням сучасної мікропроцесорної техніки. Проведено огляд і аналіз дизель-генераторних установок та їх технічних характеристик,  пристроїв вимірювання, контролю і керування та технічних вимог до них. Наведені переваги систем мікропроцесорного керування та особливості їх застосування. Встановлена можливість заміни аналогової  системи вимірювання, контролю і керування, що виконана  на релейних  схемах автоматики, або логічних елементах з аналоговими вимірювальними приладами, на  автоматизовану систему  на базі 32-х розрядного мікроконтролера. Визначені функції, які передбачається виконувати в автоматизованому режимі: підготовка до автоматичного виконання запуску дизеля за допомогою спеціальної програми періодичний підігрів  для підтримання його в гарячому стані готовності до запуску, аварійна зупинка двигуна при зниженні тиску масла в системі змащення до мінімально-допустимої величини та при перевищенні температури охолоджувальної рідини за максимально-допустимий рівень, контроль та регулювання частоти  обертання колінчастого валу двигуна та захист при її перевищенні за максимально-допустиму величину та інші. Визначені фізичні, електричні та інші параметри, що відображають робочий стан дизель-генератора, які необхідно контролювати і регулювати залежно від їх поточних значень. Розроблена структурна схема автоматизованої системи контролю параметрів і керування дизель-генераторними установками потужністю 1200 кВт на базі АRM-мікроконтролера, проведено вибір аналогових та цифрових   датчиків та інших  елементів схеми,  побудовано алгоритм її  роботи.

Посилання

Пахомов Ю. А. Суднові енергетичні установки з ДВС. Підручник. – М.: ТрансЛит, 2007. – 528 с.

Емельянов П.С. Суднові енергетичні установки. Тексти лекцій. – СПБ.: ГМА им.адм. С. О. Макарова, 2006.– 171 с.

Артемів Г. А., Горбов В. М. Суднові енергетичні установки: Навчальний посібник – Миколаїв: УДМТУ, 2002. – 356 с

Донатка Р. Перепичко А. Книга о суднах. – Пер.с нем. – Л., Судноплавство, 1981. – 208 с.

Сташин В. В.,Урусов А. В., Мологонцева О. Ф. Проектирование цифровых устройств на однокристальных микроконтроллерах.– М.: «Энергоатомиздат», 1990 −224 с.

Грищук Ю. С. Мікропроцесорні пристрої: Навчальний посібник.– Харків: НТУ «ХПІ»,2008.–348с.

Самый производительный микроконтроллер на ядре Cortex-M4// http://www.kit-e.ru/assets/files/pdf/2012_5_96.pdf

https://pue8.ru/silovaya-elektronika/198-sistemy-vozbuzhdeniya-sinhronnyh-generatorov.html;

http://mirmarine.net/svm/539-sudovye-vspomogatelnye-dizel-generatory;

https://www.compel.ru/lib/53816

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-18

Як цитувати

Грищук, Ю. С., Лещенко, В. М., Пантелят, М. Г., Єлоєв, А. К., & Синяговський, С. В. (2019). Модернізація системи керування дизель-генераторними установками потужністю 1200 кВт. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Проблеми удосконалювання електричних машин I апаратiв. Теорiя I практика, (2), 46–51. https://doi.org/10.20998/2079-3944.2019.2.09

Номер

Розділ

Електричні машини